تاخت و تاز هوایی اسرائیل در آسمان غزه موجب مرگ 21 فلسطینی شد
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی

16 مارس 2012

 

( این عکس نتیجۀ بمباران های قدیمی تر را نشان می دهد)


 به گزارش سازمان کانادایی های خواهان عدالت و صلح در خاورمیانه

par CJPMO

Mondialisation.ca, Le 13 mars 2012

cjpmo.org - 2012-03-12

در حملات هوایی اسرائیل علیه غزه، دست کم 75 فلسطینی مجروح و 21 فلسطینی

 دیگر کشته شدند که بین آنها یک کودک 12 و یک نوجوان 16 ساله و یک مرد 60 ساله بوده اند. حملات در روز جمعه 9 مارس آغاز شد و تا امروز ادامه داشته است (مترجم : یعنی تا تاریخ انتشار این مقاله، 12 مارس هنوز ادامه داشته است).

روز جمعه، نیروهای اسرائیلی به هدف قتل فردی که رئیس گروه مبارز تحت عنوان «کمیتۀ مقاومت مردمی» تلقی شده و داماد او یعنی قتل افرادی که هویت سیاسی آنها تنها جزء فرضیات به نظر می رسد، از موشک استفاده کردند. مقامات اسرائیلی مدعی هستند که «کمیتۀ مقاومت مردمی» در حال طرح ریزی برای نفوذ در خاک اسرائیل از طریق مرز مصر بوده است.

«کمیتۀ مقاومت مردمی» و جهاد اسلامی، و یک گروه دیگر از مبارزان در غزه، این قتل را با پرتاب راکت (موشک هایی که مجهز به سامانۀ راداری نیستند) پاسخ گفتند.

به گزارش منابع اسرائیلی که از آنها در روزنامۀ «گاردین» به نقل آمده است، ارتش اسرائیل از روز جمعه تا یکشنبه بعد از ظهر 24 بار تهاجم هوایی روی غزه انجام داده است.

حماس و دولت غزه تا کنون از پاسخ گویی نظامی خود داری کرده اند. با این وجود، اسرائیل آنها را مسئول خشونت هایی می داد که از جانب غزه برخاسته، حال چه کسی واقعا دست به خشونت زده؟ اهمیتی ندارد. تبادل آتش که موجی از خشونت را پس از چند ماه دوباره برانگیخته است، دو زخمی وخیم نیز در اسرائیل برجا گذاشته است.

به گفتۀ اعضای کابینۀ رئیس جمهور فلسطین محمود عباس، فورا با مقامات مصری، اتحادیۀ اروپا و «گروه چهار خاورمیانه» (ایالات متحدۀ آمریکا، اتحادیۀ اروپا، روسیه و سازمان ملل متحد) قرار ملاقات گرفت. او در عین حال از اسرائیل خواست تا «از اعمال خشونت» خود داری کند.

سازمان کانادایی ها برای عدالت و صلح در خاور میانه از اعمال خشونت اظهار تأسف کرده و اسرائیل و کمیتۀ مقاومت مردی و جهاد اسلامی دعوت کرده اند که فورا به مخاصماتشان پایان دهند. توماس وودلی رئیس سازمان کاناداییان خواهان عدالت و صلح اعلام کرد که : «این خشونت ها به فلسطینیان اجازه نخواهد داد به سرزمین و استقلالی که نیازمند آن هستند دست بیایند و برای اسرائیلیان نیز امنیت و پذیرش منطقه ای که خواهان آن هستند به ارمغان نخواهد آورد».

این سازمان در عین حال یادآور شد که حذف اهداف تعیین شده به شکلی که موجب زبانه کشیدن آتش خشونت فعلی گشته است، نقض حقوق بین الملل ارزیابی می شود.

سازمان صلیب سرخ فلسطین در غزه، و یک شبکۀ حلال احمر، جامعۀ بین الملل را فراخوانده اند تا اسرائیل را از ادامۀ حملات هوایی بازدارند. رئیس سازمان صلیب سرخ فلسطین در غزه، دکتر مونا ال-فارا در این حملات زن و کودک کاملا مورد اصابت قرار گرفته اند.

سازمان صلیب سرخ فلسطین در غزه اعلام کرد که بخش های درمانی در غزه به دلیل نقایص فنی در سامانه های الکتریکی، کمبود سوخت برای ژنراتورهای بخش درمان های فوری، و کمبود امکانات پزشکی و دارو در مرز ورشکستگی کامل است، و محاصرۀ غزه و منع ورود چنین ضروریاتی چیزی نیست به جز نقش حقوق بین الملل.

  یک پسر بچۀ فلسطینی در حال جستجو در خرابه هایی است که پس از عبور بیست و چهار بارۀ جنگنده های اسرائیلی در هفتۀ گذشته،  بر جا مانده.

برای اطلاعات بیشتر، خواهشمندیم با پاتریسیا ژان تماس بگیرید

کانادایی های خواهان عدالت و صلح در خاورمیانه

تلفن : 4383805410

Canadiens pour la justice et la paix au Moyen-Orient (CJPMO) est une organisation séculière, sans but lucratif, regroupant des hommes et des femmes d'horizons divers qui œuvrent pour que la paix et la justice renaissent au Moyen-Orient. Elle a pour vocation de responsabiliser les personnes d'influence à traiter les protagonistes avec équité et à favoriser l'essor durable et équilibré de la région.

منبع :

http://www.mondialisation.ca/index.php?context=va&aid=29744


 


March 17th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی